Isabelle Langeveld

Ontwerpen met het Blendwiel

verwarring_moodleKen je dit gevoel? Je wilt een nieuwe cursus in Moodle maken en raakt onzeker over je keuzes in Bronnen en Leeractiviteiten. Daar komt dan de vraag bij wat je de lerenden waar en wanneer laat doen? Grijp je voor het gemak naar het Flipped classroom-idee waarbij de lerenden vooraf een presentatie kijken en 'in de les' kennis gaan toepassen, of ben je benieuwd wat er méér kan en veel motiverender is?

Het Blendwiel brengt jou als ontwerper, je lerenden en docenten op creatieve én logische ideeën voor de beste 'blend*' van leerervaringen. Dit plaatje geeft je een indruk van deze aanpak.

blendwiel

Speciaal voor de MootBNL19 vragen we jou naar je ontwerpvraag. Iets over je lerenden en wat ze moeten leren volgens jou. Als jij wilt ervaren hoe deze manier van blended learning ontwerpen werkt, stuur je zelf een casus in naar post@helderenwijzer.nl.

In 2 interactieve sessies van elk 45 minuten legt Isabelle twee casussen op het Blendwiel en checkt samen met de deelnemers aan de sessie het ontwerp.

De eerste sessie is een kennismaking met het 'blendwielen' waarin je nog een beetje kunt achterover leunen en ondergaan wat we met de casus hebben gedaan. In de vervolgsessie neem je actief deel en ervaar je hoe je interactief in een groepje kunt blendwielen.

samen blenden

 

Over Isabelle


Isabelle ontwerpt en ontwikkelt alweer 25 jaar 'learning' voor allerlei doelgroepen en praktijkvelden. Het HO heeft wel een speciaal plekje. Voor veel klanten was Moodle de aanleiding om contact te zoeken met Helder & Wijzer. ontwerperZij merkten al snel dat Moodle pas leerrijk wordt met goede leerdoelen en een ontwerp dat is afgestemd op de voorkeuren en mogelijkheden van de lerenden. Isabelle schrijft (en tekent!) en ontwikkelt ook in H5P, Articulate - en Moodle, maar je hebt het meest aan haar als ontwerppartner voor blended learning.* Bekijk Isabelle's profiel op LinkedIn.

*De optimale combinatie van ontwerpkeuzes (hoe - waaruit - met wie - waar - wanneer en waarmee leren) in opdrachten die de lerende zinvol, plezierig en uitdagend vindt.

Isabelle
Last modified: Monday, 1 July 2019, 3:04 PM