Laat je op 23 oktober praktisch prikkelen met 'eigen regie van de cursist' tijdens MootBNL19.
De tweede spreker op de MootBNL19 die we bekend willen maken is Kees Koopman. Kees is coördinator Onderwijs & ICT bij CSG Jan Arentsz in Alkmaar en senior docent natuurkunde. Sinds kort is Kees eigenaar van EduSparx waarmee hij organisaties begeleidt bij de inrichting van digitale leeromgevingen.
Hij zal ons op 23 oktober a.s. vooral praktisch gaan prikkelen met de 'eigen regie' van de leerling / student.
Hoe richt je een Moodlecursus zo in dat een leerling daadwerkelijk zelf verantwoordelijkheid kan nemen voor het eigen leren. Hoe weet hij wat er (nog) moet gebeuren, waar alle informatie staat en of hij op de goede weg zit? Kan de leerling daadwerkelijk zelfstandig door de leerstof fietsen, bijvoorbeeld als hij langere tijd de lessen niet kan bezoeken? En blijft er dan voor de docent (en de leerling) voldoende ruimte voor de passie voor het vak?
En last but not least: hoe blijft de student gemotiveerd om te beginnen én om door te gaan? Kan gamification hierbij een rol spelen (als we al weten wat dat inhoudt)?
Zijn er pasklare antwoorden? Nee. Heeft Moodle mogelijkheden in huis om hier handen en voeten aan te geven? Zekers! Kortom: aan de slag!
Klinkt heel interessant!
Hoeveel regie wil je je lerenden geven? Die vraag zul je zelf eerst even moeten tackelen...
Hi Isabella,
Dank voor je reactie. Is inderdaad een mooie uitdaging, die 'eigen regie'. Zou niet elke docent / school / instelling hier een eigen antwoord op (moeten) hebben? :-)
Tja, die vraag roep je natuurlijk over je af :-)
Wellicht heb je binnen je 45' tijd om de vraag eens aan de zaal te stellen. Ik ben wel benieuwd naar in hoeverre men bereid is - en mogelijkheden heeft - die ruimte te geven.