Stel je vragen over Ned-Moove, Moodle of Moodle gerelateerd.

Ingezonden brief

Foto van Peter Haasdijk
Ingezonden brief
door Peter Haasdijk - donderdag, 21 februari 2019, 19:44

Ter informatie aan (forum)leden. Ik heb dinsdagmiddag Sebastian de volgende mail gezonden.

Sebastian,

Van Erik Meenken begreep ik dat er plannen zijn om Ned-Moove op korte termijn op te heffen omdat er geen leden zijn die een rol in het bestuur ambiëren. Dit gaat me enorm aan het hart. Immers:

• Naast de twee commerciële partijen Avetica en UpLearning zijn er slechts enkele kleine partijen in Nederland actief met de Moodle software. Dat betekent dat Nederlandstalige gebruikers van Moodle met hun vragen enkel terecht kunnen bij commerciële partijen of bij Moodle.org.
  • Er zijn in Nederland en België een kleine 200 gebruikers lid van Ned-Moove. Samen met slechts een paar sponsoren hebben zij gezorgd voor een substantieel saldo op rekening van de vereniging (die daar activiteiten voor kan organiseren die bijdragen aan de doelstellingen van de vereniging). Naar mijn idee toont dit aan dat er toch wel behoefte is om het gat tussen de commerciële partijen en Moodle.org op te vullen.
  • Je hebt met de vereniging een unieke mogelijkheid om Moodle in het Nederlands te promoten. Bijvoorbeeld via openbare kennisdeling op de site, waarbij de content door leden en niet-leden wordt verzorgt (analoog aan de forums op Moodle.org).

Ik heb eerder via Erik aangegeven bereid te zijn een rol te spelen in het bestuur bij een evt. doorstart. Het is m.i. erg belangrijk om een onafhankelijk kennisplatform te hebben voor Moodle. Het moet, met deze motivatie in het achterhoofd, toch mogelijk zijn om onder de leden het vereiste minimum van drie bestuursleden te werven.

Mocht het inderdaad lukken om een doorstart van Ned-Moove te realiseren, hieronder alvast een aantal punten waarmee we in 2019 aan de slag willen:

• Maandelijks Meetups organiseren onder leden en niet-leden;
  • Moodle Moot (mei 2020);
  • Upgraden van eigen Moodle site, incl. gebruik van fris thema;
  • Forum functionaliteit actief promoten, evt. openbaar analoog aan Moodle.org.

Wil je bovenstaande / plakken op het forum van Ned-moove, samen met de oproep voor nieuwe bestuursleden?

Met vriendelijke groet,
Peter Haasdijk