Dutch MoodleMoot 2017

René
Dutch MoodleMoot 2017
door René Breedveld - woensdag, 10 mei 2017, 09:02

We schreven al eerder dat de Dutch MoodleMoot 2017 een energieke en dynamische bijeenkomst zou worden. Nu voegen we daar 2 sprekers aan toe.

In de tweede plenaire sessie zal Roy van Bussel een nieuwe werkwijze van kennisoverdracht in de techniek bespreken; de KnowHow-methode. Hij is een gedreven onderwijskundige die inzicht zal geven in de verschillende toepassingsmogelijkheden van Moodle binnen één didactisch concept.

In de derde plenaire sessie zal Peter Jonker de allernieuwste versie van Moodle laten zien. Dat betekent zoals hij zegt: “duiken in een verse installatie van Moodle 3.3.” Peter is e-learning consultant en adviseert en begeleid klanten bij de implementatie en inzet van Moodle.

Kortom, nog meer redenen om op 24 mei a.s. naar de Dutch MoodleMoot in Alkmaar te komen.

Een overzicht van het nieuwe programma vind je hieronder.

Foto van Isabelle Langeveld
Re: Dutch MoodleMoot 2017 - Maak een user tour
door Isabelle Langeveld - vrijdag, 12 mei 2017, 12:47

Beste deelnemers,

Mijn sessie Berichten van de MoodleMoot wordt vervangen door Maak een user tour met CSS Selectors.

Ik vond het lastig om uit zoveel sessies onderwerpen te kiezen om aan jullie door te vertellen. En dan krijgen jullie wellicht hetzelfde gevoel als ik had na de MoodleMoot: veel geroken, maar niets geproefd. Oftewel, ik kan er nog niets mee doen.

Daarom gaan jullie in mijn sessie wel echt iets leren. De User Tour, in Moodle 3.1 nog een plugin maar vanaf 3.2 in de core, is een fijne tool om je gebruikers te leren hoe de interface van Moodle werkt. Kijk de als je deze feature nog niet kent.

Bij het maken van een user tour kun je ook uitleglabels koppelen aan een CSS Selector (een specifiek element op de pagina). 

Gloep! CSS, code, developer mode! 

Na mijn workshop laat je je hierdoor niet meer uit het veld slaan. Je kan de CSS Selectors vinden voor je user tour en tegelijk begrijp je iets meer van CSS. Dat is de code waarin staat hoe de HTML elementen op Moodle pagina's getoond worden. Het is gewoon een taal die je kunt leren lezen.

Je hoort wel eens dat mensen het meeste leren als ze het aan anderen uitleggen. Vandaar mijn keuze voor dit onderwerp ;-)

@René, wil je dit aanpassen in het programma?